donderdag 30 maart 2017

Apparently …... Rockabilly never dies !!

                       (Caveman.....)


Apparently …... Rockabilly never dies !!

Soms krijg je reacties op een blogbericht waarvan je toch even raar, op een positieve manier dan wel, van staat te kijken …. vooral als het om een blogbericht gaat dat volgende week al 3 jaar oud is!

Daarvoor moeten we wel even terug naar Brabant, want ja hey, daar brandt natuurlijk wel nog licht!!
Op mijn #MuzikaleVrijdagTrips kwam die week de provincie Brabant aan bod, challenge samen met Yvon.
Ik dwaalde gelijk in gedachten af naar de periode dat ik in Eindhoven werkte en misschien is het een strak plan om dat even terug te lezen anders klink ik waarschijnlijk nog waziger dan ik normaal al doe :-P

Brabant lees je –--> HIER <----KLIK

Mijn suf-speur-actie trok de aandacht van Pete van Rocking .nl
En ik weet nu intussen dat Caveman in verschillende bezettingen heeft gespeeld maar ook dat 1 (Toolie) van de drie mannen (die ik dus meemaakte back in the days) reeds is overleden en daar schrok ik toch wel een beetje van. In mijn beleving zijn die drie natuurlijk geen dag ouder geworden maar als ik naga dat hun legendarische optreden in het voorprogramma van The Meteors al meer dan 30 jaar geleden is.... Damn, time flies!

Zoals het in de wereld van bandjes gaat switcht de een nog wel eens naar de ander en vice versa, worden er nieuwe bandjes opgericht, hoor je van sommigen nooit meer iets en gaan sommigen ook nog steeds als de brandweer.
Drie mannen (uit de “oorspronkelijke” bezettingen) spelen nog steeds zeer verdienstelijk heb ik begrepen.

Marcel zit dus in : Bang Bang Bazooka
Berto en Roland spelen ook nog steeds de sterren uit de hemel in diverse bandjes. Zoveel te zien als je de site van Pete bekijkt. De geschiedenis in geluid en beeld is best wel gaaf om eens te gaan bekijken als je zin en tijd hebt.
Dertig jaar bandjes uit en rondom Eindhoven, gaaf hoe dit verwoord is door Piet, zijn bandleven en de mensen die hij hierdoor ontmoet heeft.


Ook op YT

Bloggen is soms best wel gaaf, en levert dus ook antwoorden op mijn nieuwsgierigheid …
Mission accomplished en dank aan Pete dus voor de update!


©José





Geen opmerkingen:

Een reactie posten