vrijdag 15 april 2016

IJskoud de beste





Het is vandaag #MuzikaleVrijdag met een smaakje hier en daar.

Misschien ben je een liefhebber of toch een hater
Schuif je ongegeneerd wel eens een hamburger naar binnen of rijdt je altijd gedisciplineerd de grote gouden bogen voorbij?
Junkfood – hate it or love it. – I'm lovin' it is hun slogan, I'm hatin' it zou ook wel raar zijn.
Begrijp je al waar ik heen wil? Figuurlijk dan ;-)

Wereldwijd heeft deze fastfoodketen ruim 35.000 vestigingen in 119 landen. Dagelijks vliegen daar in recordtempo wel 68 miljoen bestellingen over de toonbank of door het raam zo je wilt.
Niet te filmen toch?
McDonald's – 15 april 1955 : De verkoper van milkshake - machines, Ray Kroc, opent in het Californische stadje San Bernadino een hamburgerzaak, die hij McDonalds noemt.

Een wereldwijd succes dat anderzijds ook mega kritiek krijgt maar daar schijnt het op de een of andere manier geen last van te hebben. Het aantal zaken dat de naam McDonalds draagt groeit niet meer maar keldert ook niet dramatisch naar beneden qua aantallen.
Nederland telt blijkbaar 252 van deze junkfoodleveranciers. Dat je het ff weet.
Een goudmijn lijkt me zo.
Wat dat trouwens met (de titel) ijskoud te maken heeft? Nou ze staan er niet echt om bekend dat hun food warm is en dat het ijs/milkshakes snel smelt. Soort van contradictio in terminis – maar dan net ff iets anders ;-)

Geen idee of die goeie kloot nog leeft, Ray Kroc. Maar die milkshake - apparaten zie je nog overal en ik moet zeggen, die vind ik echt wel lekker hoor!

Kelis volgens mij ook. Amerikaanse R&B zangeres die geboren werd in Harlem (New York – ik ben geen a vergeten ;-)).
En aangezien ze daar wel 3 McDonalds filialen hebben zal het toch niet zo zijn dat het toeval is dat ze ineens over Milkshakes gaat zingen – dan moet je wel een liefhebber zijn ;-)

Nutteloze feiten, ik zei het al – je hebt er geen fluit aan maar het levert wel weer eens andere muziekjes op.






Geniet van het weer en slurp eens een milkshake naar binnen, niet per se die van de Mac hoor – lokale, unieke ijsmakers zijn beter en gebruiken vaak lokale producten – dus niks op aan te merken ;-)

©José April 2016


2 opmerkingen: