zondag 24 januari 2016

Moordwijven - 1


Moordwijven – 1

Het klinkt als een stel moordlustige dames die alles op hun pad verpulveren met de meest gruwelijke wapens en daarbij niets en niemand ontziend een bloederig spoor trekken door de wereld van het kwaad ….
HA!!! Tuurlijk slaat mijn fantasie weer eens op hol, mijn kronkelige brein dat zomaar beelden produceert zonder dat het de rest van mijn intelligentie even raadpleegt … ahum.

Moordwijven – Inderdaad ze laten een bloederig spoor na, maar dan wel heel erg fictief!
Een groepje enthousiaste Nederlandse thrillerschrijfsters die een duivels pact sloten, nou ja – een samenwerkingsverbond in ieder geval.

De boekenwereld is naar mijn idee ontiegelijk vol van goede schrijvers en daardoor zou je verzuipen in het aanbod dat in de schappen ligt of te downloaden is als E-book. Vooral de gelouterde grote/wereldberoemde schrijvers worden het meest gepromoot, niets mis mee natuurlijk. Maar dat vind ik op mijn beurt dan wel een gemiste kans.
Debutanten bijvoorbeeld, ik hou er van! Iets of iemand leren kennen dat/die (nog) onbekend is kan vaak heel prettige verrassingen opleveren. Tal van voorbeelden te noemen van schrijvers die in no-time wereldwijd geliefd en geroemd werden. Maar ze moesten natuurlijk wel eerst even ontdekt worden!!

Bekend is wel dat een boekhandel/winkel vaak op safe inkoopt en daarom zul je ook niet zo vaak een debutant in stapels in een winkel zien liggen. Jammer eigenlijk!
Er zitten soms echt wel juweeltjes tussen die dan pas gelezen gaan worden als het goed gepromoot wordt, of dat nu door uitgevers – bloggers of schrijvers zelf gedaan wordt. Een hels karwei als schrijver lijkt me dat. Je hebt niet voor niets je ziel en zaligheid in een boek gestopt, het lef gehad om het uit te (laten) geven. Petje af daarvoor. Het zal niet altijd alleen maar hosanna zijn in hun schrijfwereld.

Maar goed – ik dwaal af zoals gewoonlijk.
Deze dames (Moordwijven) zijn vastbesloten hun goede werk voort te zetten en elkaar daar waar mogelijk is te ondersteunen. Super dat ze zo collegiaal zijn en elkaar iets gunnen.
En dat verdient wel enige aandacht in deze “harde tijd” – althans dat vind ik dan ;-)

De challenges vliegen je in januari altijd om de oren qua lezen. Normaal gesproken laat ik me echt niet opnaaien en lees alles wat los en vast zit en zoveel of weinig als ik wil :-P
Maar ook ik liet me verleiden tot de Hebban Reading Chalenge 2016 waar je ook allerlei categorieën kunt afvinken etc.
Voor mezelf (hoe vaak heb ik dit intussen al gemeld overal? ;-)) ga ik de Moordwijven erbij nemen als challenge. Hun initiatief verdient wel aandacht naar mijn idee.
Ze zullen dus waarschijnlijk nogal eens voorbij gaan komen op mijn blog in de vorm van een boek.
Ik heb er net een verslonden waar ik een aparte post van ga maken – en eentje die ik graag in de herhaling doe.

Moordwijven zijn te volgen op:

Facebook ----> KLIK

Twitter ----> KLIK

Hebban ----> KLIK

Mijn motto dus – lees eens out of the box en ontdek pareltjes van eigen bodem.

Gegroet lezers en laat je nooit uitdagen voor het een of ander – dat doe ik ook nooit ;-)

©José Januari 2016




Geen opmerkingen:

Een reactie posten