zondag 14 juni 2015

Tess Gerritsen - Meisje vermist

























Titel: Meisje vermist
Genre: Spannende roman
Uitgave: Paperback (256 pagina's) en E-book
ISBN: 9789044346299


Omschrijving:
Vuilnismannen vinden in een steegje de lichamen van twee jonge vrouwen en forensisch arts Kat Novak moet ze onderzoeken. Op het eerste gezicht hebben de twee gevallen van overdosis niets met elkaar te maken. Maar Kat vermoedt dat er onheilspellende dingen gebeuren in de stad Albion, die de laatste tijd steeds meer verloedert. In deze razend spannende thriller waagt Kat haar leven om de waarheid boven tafel te krijgen.

Over de auteur:
Tess Gerritsen is arts en een internationale bestsellerauteur. Ze verwierf grote bekendheid met thrillers uit de Rizolli & Isles-serie. In 2013 won ze de Crimezone Thriller Award en in 2014 schreef ze het geschenkboekje Incendio voor de Maand van het Spannende Boek.

Mijn leeservaring:
Dit boek verscheen in principe al in 1994 in het Engels maar is nu met enige aanpassingen ook in het Nederlands uitgegeven.
Als extra noot van de auteur zien we het volgende geschreven in het boek:






Dus dit boek beschouwde ze zo'n beetje als overgang van het romantische/spannende genre naar haar tegenwoordige thriller genre.
Je leest hierin ook niet puur spanning maar het ontstaan van liefde met een sausje van deining, niet om het puntje van je stoel op te zoeken zeg maar.
Eigenlijk vond ik het meer in de trant van zo'n Engelse mysterie van who dunnit maar dan een softere versie.
Neemt niet weg dat het heerlijk weg leest hoor, begrijp me niet verkeerd.
Maar toch ben ik blij dat Tess Gerritsen zich uiteindelijk toch op de thrillers ging toeleggen, waarschijnlijk omdat dit meer in mijn eigen straatje past.

De verhaallijn en de karakters zijn zoals we van haar gewend zijn meesterlijk goed beschreven maar de thrillerfanaat doorziet al vrij snel het plot, de finishing touch laat je gemoed niet onbevredigd achter ;-)

Zeker een leuk boek om erachter te komen hoe een schrijfster gaandeweg haar stijl iets ombuigt en daardoor wereldwijd miljoenen fans heeft gekregen. Fan ben ik zeker, maar meer van haar huidige werk dus.

©José Juni 2015

2 opmerkingen:

  1. Zo kan het gaan he, je bent niet altijd van alles fan van 1 persoon. Dat ken ik!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helemaal eens Elske, soms hebben ze wel eens iets dat me niet zo ligt ;-)

      Verwijderen