maandag 26 januari 2015

Lisa Gardner - De overleversclub























Auteur: Lisa Gardner
Titel: De overleversclub
Genre: Triller
ISBN: 9789044313000

Omschrijving:
De Overlevers Club ... zo noemen ze zich. Jillian, Carol en Meg beschouwen zich niet als slachtoffers. Ze zijn overlevers die de politie hielpen Eddie Como, de verkrachter van College Hill, te pakken te krijgen Maar nu is hij neergeschoten, enkele ogenblikken voor zijn proces zou beginnen. Jillian, Carol en Meg zijn opgetogen, maar tegelijkertijd ook verdachten in deze moordzaak. Rechercheur Roan Griffin heeft nog nooit een zaakbij de hand gehad als deze. Zouden drie doodnormale vrouwen zover gedreven kunnen worden dat ze tot het onvoorstelbare in staat zijn? Dan wordt opnieuw een vrouw op grove wijze aangevallen …

Over de auteur:
Lisa Gardner, het pseudoniem van Lisa Baumgartner, heeft al vele boeken op haar naam staan. De eerste thriller die zij onder deze naam geschreven heeft, is Bloedbruiloft. Maar onder de naam Alicia Scott schreef ze de afgelopen jaren voor Silhouette Intimate Moments al 13 romantische thrillers. Ze werkte ruim twee jaar aan Bloedbruiloft en deed grondig onderzoek bij verschillende beveiligingsbureau's. Ze woont in New England (VS). (Bron: Hebban)

Mijn leeservaring:
Er zijn – in mijn geval – enkele schrijvers waar je nooit genoeg van kunt krijgen.
Daaronder bevindt zich ook Lisa Gardner. 
Ze heeft een zeer prettig lezende schrijfstijl die je vasthoudt, die op dusdanige manier schrijft dat je je boek niet eerder wil neerleggen dan wanneer het uit is. Nou is dat niet echt te doen natuurlijk, maar je snapt het idee.
Zo ook deze – De overleversclub.

Het verhaal van drie dames die op een gruwelijke manier te maken hebben gehad met een psychopathische verkrachter c.q. moordenaar.
De dames verenigen zich in een soort van “clubje”, geen slachtoffers maar overlevenden zijn ze in hun eigen ogen. De cover van het boek doet me een beetje denken aan Charlie's Angels, drie totaal verschillende vrouwen die een eenheid vormen.
Jillian wordt beschouwt als de leider van het trio. Haar zus was het slachtoffer van Eddie en ze wil niets liever dan gerechtigheid en zit dan ook de politie publiekelijk zo zwaar op de hielen dat die niets anders kan dan met een grootscheeps onderzoek de dader zo snel mogelijk achter de tralies krijgen.
Carol, de vrouw die het op het eerste gezicht zo goed voor elkaar heeft. Een groot huis dat helemaal naar haar eigen wensen wordt verbouwt en ingericht, een man die een eigen bedrijf heeft en goed geld verdient. Ook zij viel ten prooi aan Eddie en verwijt haar man in principe dat die altijd maar werkt en haar niet heeft kunnen beschermen, maar is hij wel altijd op zijn werk zoals hij claimt? Of speelt er nog iets anders? Carol valt in een depressie en vraagt haar man nergens naar – alsof het door het negeren allemaal niet waar is, alles koek en ei is in haar relatie.
En dan Meg, de jongste van de drie die een traumatische ervaring heeft gehad. Meg's hersens weigeren het te erkennen en ze leidt dan ook aan geheugenverlies. Ze wordt ondersteund door haar ouders en kleine zusje Molly. Ook haar oom speelt een grote rol in Meg's leven, connecties met de maffia? Of IS hij pure maffia!?

De dag van de rechtszitting wordt Eddie Como door een sluipschutter naar een andere wereld geschoten, de vraag is natuurlijk wie huurde deze man in? Was het één van de drie dames of misschien wel een gezamenlijk project?
Rechercheur Griffin wordt na een afwezigheid van 18 maanden op de zaak gezet. Griffin die de dood van zijn vrouw EN het het feit dat hij zijn buurman Price heeft moeten arresteren moest verwerken. Liever had hij deze Price zelf dood geslagen na het ontdekken van een gruwelijk geheim in diens kelder ….

Ingenieus hoe Lisa Gardner dit boek in elkaar heeft geweven. Het is retespannend en verslapt echt bijna nergens, hoogstens om je even ergens een adempauze te gunnen want ze is wel zo lief om dat in te bouwen in haar boeken ;-)
Het was wederom een waar genot en een diepe teleurstelling – omdat ik het weer uit had!

Een echte #Aanrader weer.

©José Januari 2015







2 opmerkingen:

  1. Moet je nu wat weten?? Die staat gewoon in mijn boekenkast en ik heb hem nog nooit gelezen. Oooit, héél lang geleden heb ik die eens gekregen ... en ik wist niet eens meer dat hij van DE Lisa Gardner was!! Shame on me!! Heb jij al boeken gelezen van haar gelezen als Alicia Scott? x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, jeetje en hij is nog wel zo goed!! :-P De cover vind ik inderdaad niet echt "Lisa-Style" zeg maar dus ik kan me voorstellen dat je er overheen kijkt, of langs door ;-)
      Ik heb net even gegoogled op Alicia Scott boeken en ik zie alleen maar Engelse versies overal. Geen idee of ze goed zijn! Volgens mij zijn die meer van het romantische genre, als ik een keer heeeel veel zin heb om Engels te lezen zal ik er eens eentje proberen ;-) x

      Verwijderen