zondag 25 mei 2014

Pixels

Een weekje in pixels ….

Instagram is echt leuk zoals ik al eens aangaf, maar ik betrap me er op dat ik nog meer naar de lucht loop te staren dan normaal.
En de afgelopen week zag ik veel variatie en was dan ook snel geneigd om er een foto van te maken en op IG te zetten, denk maak voor de fun even een collage :-P





Met dit mooie weer is ook de tuin ineens een stuk interessanter en mooier, tenminste sommige dingen sprongen er voor mij uit.
De prachtig blauw/paarse kleur van de Hortensia, de bloeiende knop van de een of andere prikkelstruik (sorry, ik weet nooit de namen van al dat moois!! ), de lavendel met zijn ontluikende bloemetjes en een stel hongerige vissen. Die vissen hebben blijkbaar een geheugen van een paar seconden heb ik begrepen en weten dus niet dat ze net voer hebben gehad, en dat blijkt wel want zo gauw er iemand langs de vijver loopt komen ze massaal naar boven met hun waffel al open …
En hoe gaaf! Wederhelft heeft van allerlei groenten en kruiden gezaaid en er begint al van alles de kop op te steken, alleen denk ik dat er ergens een nachtvorstje overheen is gegaan, er staat potdorie 1 zielig kropje sla te pronken. Misschien komt het nog goed en krijgt hij/zij nog wat gezelschap …. En ja Dian, ook wat zaadjes van je vader ;-)





Ik begon in een boek … tip van Trui, en ik kan je nu al zeggen terwijl ik pas op de helft ben, dat ik je dit boek zo'n klein beetje door de strot ga proberen te duwen (bij wijze van spreken ;-)). Het grijpt zo aan dat ik zojuist maar even gestopt ben om ff iets anders te doen …. jeetje wat een mooi geschreven boek. Welk? Nou reserveer of bestel het voor mijn part maar alvast …. je zult er geen spijt van krijgen!! Review volgt zodra ik hem uit heb! :-)




Maar ook zag ik deze week iets geboren worden, een blog welteverstaan.
Dochter van een heel lieve vriendin die ernstig ziek is heeft de stap gezet om een blog te beginnen over alles wat haar bezig houdt en waar ze voor leeft zoals de naam van haar blog al zegt.
Dianne is een superactieve lieve, mega-sociale kanjer die overal induikt, steeds nieuwe uitdagingen zoekt en uiteindelijk haar doelen zeker bereikt, en ik kan je wel vertellen dat dat niet de lulligste challenges zijn ;-)
En ook al praat ze je de oren van het hoofd soms, er zijn nou eenmaal ook dingen die je makkelijker “op papier” zet dan dat je ze uitspreekt. En daar weten bloggers meestal wel alles vanaf, je gedachten, angsten en overpeinzingen, maar ook hele gave, leuke, lieve dingen vloeien als je eenmaal begint moeiteloos uit je hoofd via je vingertoppen op het maagdelijk wit vel papier op je scherm.
Delen is helen zeggen ze ooit, ik hoop voor jou Dianne dat het je goed doet en de vele reacties ziet als een steun in je rug en een hart onder je riem.
Dus heel veel respect voor Dianne, een mupke om trots op te zijn.

Linkje? Tuurlijk, dat mocht van haar ;-) In de rechterkolom zie je een banner van haar blog.
Maar net zo makkelijk misschien zo -----> KLIK


©José '14

2 opmerkingen:

  1. De laatste tijd heeft het weer ons toch wel menig nekkrampen bezorgd hé :-) Maar bovenal mooie foto's!
    Hier worden vaak grappen gemaakt over vissen ... Hey wie ben jij? Ik ben Wiske de Vis. Ah dag euh ... héy wie ben jij?? en zo gaan ze hier maar door aan tafel :-)
    Straks eens piepen op haar blog, bedankt voor de tip ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Stijve nek, heb al een tube Midalgan opgesmeerd ;-)
      LOL, vissen vinden niet erg dat je ze voor de gek houdt, dat weten ze over 5 seconden toch niet meer :-P

      Verwijderen