maandag 10 februari 2014

MUTS!! ;-)

Pfff, ik heb hem af!
Wat?
Mijn capuchonsjaal! 



















Zo heerlijk warm, en wat denk je? Yep winter die op herfst lijkt is gewoon bijna voorbij.
Het plaatje zag er zo stoer uit in de Burda Breien – herfst/winter 2013 dat ik dolenthousiast op zoek ging naar wol. En wat zie ik zomaar bij “ons” Trui ? Great minds think alike blijkbaar, zij had hem ook gemaakt en al af!! 
Nou kwam dat goed uit want ik ben een kei in patroonlezen (NOT).
Ze had haar wol bij Kristel van Wol enzo besteld, en ik kan je wel vertellen dat zij een superleuk onlineshopje heeft!! 
Tuurlijk zocht ik weer een kleur uit die helaas niet op voorraad was, dus ik vroeg haar dan maar een mooie grijstint te sturen, ben nou eenmaal een ongeduld, en jawel alles perfect en netjes in een doos door de koerier afgeleverd... trouwens voor de cheapskates onder ons, wol is in Belgie ook nog eens een stuk goedkoper ;-)

Allée, ik ging aan de slag met het prachtige Lammy Yarns Alpina , naalden 7!!, en breidde er lustig op los, Trui waarschuwde nog dat ik af en toe moest meten (maar goed ook ;-)) en op een gegeven moment was ik bijna klaar, het laatste stuk van de capuchon. Dat was mijn struikelblok, ik denk dat het een recept was voor gevorderden ;-)
Na heel veel denkwerk en mededenkwerk van mijn little-sis (een kei in breien!!) kwam ik er toch enigszins aan uit.
Zo gaaf is ie! Hij is zo lekker zacht en warm dat je er ongeveer in weg kunt kruipen.
Aangezien ik het sowieso al altijd warm heb is het denk ik meer een projectje dat ik met liefde overdraag aan mijn schoondochter ;-)

Ik heb in mijn enthousiasme wat selfies (HET woord van 2013 ;-)) gemaakt, maar aangezien ik niet zo'n lange armen heb dat ik er helemaal op sta, had ik hierboven voor het totaalplaatje even de foto uit de Burda geleend, moet kunnen toch? :-P


en de allerbelabberste selfie ever kan ik jullie ook niet onthouden denk ik .... verprutst tot en met ;-)





Brei en selfie voorzichtig ….;-)

Fijne week allemaal!!!

©José '14

6 opmerkingen:

  1. Hahaha ... great selfies!!! En een tipje van de sluier van de madam die ik zo tof vind :-) Kei goed gelukt lijkt me!! En ik zie dat je hem ook doorgegeven hebt, nu moeten we nog iets gelijks voor onszelf breien, niet? Op naar het volgende!??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. LOL, ja hij is goed gelukt, beter dan mijn selfies in ieder geval ;-)
      Hij is me inderdaad wat te warm, ben al meestal zo'n gloeispiraal ;-)
      Volgens mij ga ik theelicht-potjes-omhulsels (of hoe die dingen ook heten) maken als volgende, benieuwd hoe dat afloopt ;-)

      Verwijderen
  2. Zo super dat je de sjaal hebt afgemaakt, je schoondochter mag blij zijn met zo'n schoonmoeder. Jahh, de selfies... ik heb een hekel om foto's van mezelf te maken en die drempel om selfies te maken is dan ook Mountain high, dus jouw selfies zijn in alle opzichten fantastisch !

    Liefs,
    B.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh Barbara, ik heb daar ook een hekel aan normaal, ik plak op de een of andere manier niet zo goed volgens mij ;-)
      Vind het altijd maar raar om mezelf op een foto te zien, dus de drempel was ook torenhoog, maar dacht What the Heck, kan het mij ook schelen ;-)

      Liefs terug!!

      Verwijderen
  3. Geweldig ik dacht dat je bekeerd was, maar wat is hij gaaf alleen nu nog flinke vorst

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hehehe, bekeerd van wat?? Ongeloveloos ;-)
      Hij is echt gaaf, maar voor mij een tikkie TE warm, dus met liefde doorgegeven :-)

      Verwijderen