woensdag 12 februari 2014

Lisa Gardner – Korte metten






















Beschrijving:
De zaak lijkt zo klaar als een klontje: als de mishandelingen door haar man politieagente Tessa Leoni te veel worden, gaat ze door het lint en schiet hem dood. Maar Tessa laat tijdens het verhoor niets los – niet over haar echtgenoot, haar blauwe plekken of haar spoorloos verdwenen zesjarige dochter Sophie. De politie begint een zoektocht naar het meisje. Bij haar collega’s stuit rechercheur D.D. Warren op een muur van stilzwijgen. Naarmate het onderzoek vordert, komen er steeds meer duistere familiegeheimen naar boven...


Brrr.... Tip van Trui! En wat voor een.

Op het eerste gezicht lijkt het bij het lezen van de achterflap (beschrijving) inderdaad zo klaar als een klontje, maar niets, en dan ook echt niets is wat het lijkt in dit geval.
En daar hou ik van!
Wat zo voorspelbaar lijkt in sommige thrillers, daar komt hier dus helemaal niks/nakkes/nada van uit.
Het begint al meteen in de proloog, je word op een spoor gezet, slaat aan het denken en komt meteen tot een conclusie, een thriller …. that's it!
Nou mooi niet!!
De wendingen of twists, hoe je ze ook wil noemen, slaan je keihard om je oren.
Je krijgt een haat/liefde/haat/liefde etc. gevoel voor Tessa, maar dat kan in een klap weer abrupt omslaan.
Ik ga er niet eens meer over vertellen dan dit, want dit boek is echt een must-read voor de thrillerfan.
Retespannend boek dat je hele scala aan hersencellen aan het werk zet, alsof je in een achtbaan zit.
Waarschuwing: Als je er in begint kun je het niet wegleggen!
Ik ben inmiddels in een ander boek begonnen, maar kon “korte metten” niet eens zomaar uit mijn hoofd zetten, het suddert lang na ….. en DAT maakt voor mij een boek een GOED boek.


*Op zoek gaat naar meer titels van Lisa Gardner* ….. die zelfs aangeprezen worden door Karin Slaughter en Tess Gerritsen, zegt genoeg denk ik ;-)

Denk dat ze bij Bibliocenter ook wel van alles hebben van haar (heb al ff gespiekt... wow, veel dus!!)

©José '14 



2 opmerkingen:

  1. Keigoe beschreven seg, ik heb zo zin om hem nog eens te lezen :-) Ik zit ook te wachten om weer naar de bib te hollen voor nog boeken van Lisa Gardner :-) x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. THX, dankzij jouw tip!!
      Ze heeft inderdaad al heel veel geschreven zag ik op Wiki!!
      Ik ben nu ook wel een goed boek aan het lezen trouwens, De dood in haar ogen van Karen Rose.
      Pfff, so much to read - so little time ;-)

      Verwijderen