zondag 22 september 2013

Woeste wolken boven het peellandschap

     

Herfstig

Au revoir mooie zomer,
dank voor al je warmte,
je stralende groen,
je veelkleurige geuren
en heerlijke buitenleven.

Welkom afwisselende herfst,
met je prachtig gouden tinten,
je zinnelijke luchten
vol sprankelende mystiek en
weelderige wolken.

Dag mooie zomer,
we hebben genoten,
ons gekoesterd
in je stralende gloed,
je zinderende natuurpracht.

Hallo heerlijke herfst,
je dagen verguld
met aardse aroma's
zowel binnen als buiten
levendige verandering.

Goodbye mooie zomer,
zie je vast wel weer,
terug in al je glorie,
herrijzend
hoogstaande zon.

Gegroet voorbijgaande herfst,
overgang naar mistig,
verwaaiende klaterbuien,
opmaat naar kilte,
voorspel van koning winter.


©José 22-09-2013








6 opmerkingen:

  1. Prachtige woorden om afscheid te nemen van de zomer en de herfst te begroeten.

    Liefs,
    B.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Kanjer! Je bent weer terug! :-)
      Dank je wel voor je compliment!

      Verwijderen
  2. IK wil LENTE/ZOMER, maar ja dit is nu eenmaal het seizoen wat er nu aankomt gelukkig kunnen we deze week nog genieten van mooie dagen.

    Wederom heel mooi verwoord maar dat kunnen we aan jou wle overlaten .

    Groetjes en geniet deze week net als ik van deze mooie dagen, yvon

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heerlijk weer nu inderdaad! Zo mag het van mij wel blijven, maar ik kan ook wel genieten van herfst en winter eerlijk gezegd. Al kijk ik daarna wel heel erg uit naar de lente! Circle of nature ;-)
      Dank voor het compliment!

      Verwijderen