dinsdag 24 september 2013

Tegendicht


vers
jong leven
weelderig tapijt
opgesierd door een
dapper, ferm madeliefje,
weide vol frisse geskassulekes
uitnodigend tot speelsheid
verbonden met natuur
aards genieten
jong of oud
vrijheid
onafhankelijk
menselijk recht
nooit onomstotelijk,
nimmer vanzelfsprekend
alom zwaar bevochten privilege
menselijk gedachtegoed,
strijdpunt, ideologie
werelds streven
vooruitzicht
of illusie


©José '13

Ik vroeg laatst om Mooie Woorden om me te triggeren om iets te schrijven.
Van Trui ( aka Miss Creatuurtje )  kreeg ik de woorden: Vrijheid en geskassuleke (grassprietje maar dan in een Belgisch dialect)
Tegendicht, geen idee of dat echt bestaat, maar ik probeerde een totaal tegengestelde sfeer in een dichtsel te krijgen met als keyword Vrijheid. Hoop dat het enigzins gelukt is ;-)
Dank Trui!!  

5 opmerkingen:

  1. Ik was het aan lezen en dacht wat staat hier geskassuleke, maar als je dan gelezen hebt zie je het vanzelf eronder staan, gelukkig nu snap ik het weer. Mooi verwoord weer josè

    groetjes yvon

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat dacht je? Nu slaat ze pas echt door??!! ;-)
      Spreek maar eens hardop uit, het bekt wel lekker!! Sowieso vind ik sommige Belgische (dialect)woorden soms net wat liever/grappiger klinken dan ons eigenste Nederlandse woord.
      Ben met de jouwe ook aan de slag .... :-)

      DANK!

      Verwijderen
  2. Supergoed gelukt!!! Héérlijk om te lezen én mooi om naar te kijken! Petje af!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En een plaatsje bij mijn inspiring words op Pinterest :-)

      Verwijderen
    2. Dank je!!
      Gaaf, *gaat je zoeken op Pinterest* ;-)

      Verwijderen