vrijdag 13 september 2013

Fragile Friday ....


Op 13 september 1985 begint Sting (ex-Police) aan zijn eerste solotournee, van welk sololiedje krijg jij de kriebels in positieve zin??

Het meest indrukwekkende liedje (naar mijn idee tenminste) is en blijft Fragile.
Een liedje geschreven naar aanleiding van een brute moord op een vrijwilliger in Nicaragua.
Maar in feite kan het wel gebruikt worden voor alle oorlogen, geweld, terrorisme, moord etc.
Het laat ons inzien of stilstaan bij hoe fragiel, kwetsbaar, onzeker en vooral hoe sterfelijk we zijn door toedoen van anderen maar ook door natuurrampen, denk aan overstromingen, tsunami's of allesvernietigend vuur.
De mens is maar nietig als het er op aan komt … of beter gezegd misschien, het leven is maar nietig.

Geniet van het leven, het is je kostbaarste bezit …....

©José '13



4 opmerkingen:

  1. Zeer goede keuze, kijk maar op mijn blog, dit is echt een van zijn beste nummers.bestaat toeval, ja, denk het wel.

    Liefs Yvon...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tuurlijk goede keuze! Al mijn keuzes zijn goed (tenminste in mijn ogen/oren hahaha).

      Zonder gekheid, een topper en zijn zoon ook trouwens :-P

      Verwijderen
  2. Ik had deze keus bij Yvon al langs zien komen. Ben het helemaal met je eens!! Een GROOT artiest...

    Groetjes,
    Toos

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik zag het inderdaad al bij Yvon.
      Geweldige stem en liedjes die nooit gaan vervelen!! :-)

      Fijne dag dames!

      Verwijderen