vrijdag 21 juni 2013

Limburgs


Vraag van Yvon:
#Als Limburger, welk Limburgs liedje/band of artiest vind je mooi?

Omdat ik sowieso al niet veel heb met de meelallers, smartlappen, piratengasten, was het niet zo'n heel moeilijke keuze.
Een band waarvan je wel heel veel meezingt of meegalmt maar die hun teksten wel doordrenken met mooie metaforen, wijsheden en een dieper gevoel dat me wel aanspreekt.
De keuze van deze week bijvoorbeeld.
De titel is een waarheid als een koe, een bijkomstigheid van het leven zelf.
Of je nu rijk of arm bent, welke kleur of welke godsdienst, oud of nog jong bent, of het nu vrijwillig of te vroeg is …... niets van dit alles doet er toe in dit geval.
Vroeg of laat gaan we allemaal met de neus omhoog.

Limburg is niet alleen trots op zijn bronsgroen eikenhout, de rustige uitstraling, de gezelligheid, het Limburgse bier en natuurlijk zijn alom geprezen vlaaien (Foto hierboven is van onze plaatselijke bakker trouwens, denk lok jullie even deze kant op;-)) maar ook trots op Rowwen Heze dus …..
Ik heb gekozen voor de versie met de Opposites omdat dit best wel een gaaf projectje was, hoe 2 verschillende muziekstijlen best samen kunnen gaan.


©José '13



6 opmerkingen:

  1. Jammie, die aardbeien vlaai lonkt zeker. Ik woon in Maastricht en geniet van het bourgondische leven aldaar, prachtige natuur en ja dan is er nog ... het dialect en de limburgse muziek. Niet echt aan mij besteed maar Rowwen Hèze vind ik wel leuk als ik een paar wijntjes op heb.

    Op mijn vierde in Maastricht beland (vauit Indonesië) en getrouwd met een Rotterdammer ;) dus een Limburgse wordt ik nooit!

    Geniet maar lekker van die lekker vlaai en fijn weekend!

    Liefs,
    B.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O die wordt hier best veel opgezet en geluisterd en meegezongen zelfs door een Brabo;-)

    En ik vind het liedje van de tomaten het allerleukste ;-) maar ja ben ook geen Limburger of brabo

    Fijn weekend Jose,

    en het linkje is geen probleem hoor, zet het maar neer

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja, dit nummer en ook clip is geweldig, ook met die rapper er bij. ik zag dit nummer voor het eerst op L1 tv waar ik geregeld naar kijk het nieuws dan.
    geweldig ook omdat het in zwart wit is opgnomen ben dol op zwart wit foto`s dus ook clips. De tekst is echt geweldig mooi en zo waar als , ja als wat als de neus omhoog zal ik maar zeggen.

    Bij mij stond mijn bericht nog in concept , maar nu staat hij er, mien herinnering aân vreuger

    Fijn weekend yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank jullie wel dames voor de leuke reacties!! :-)

    Ow en ik lust ook alle vlaai hoor;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kan me wel vinden in Rowwen Heze, maar met rap heb ik helemaal niets. Ben enkele jaren terug naar theatershows van hen geweest. Voor mij geen douche met bier ...
    En een stuk (aardbeien) vlaai gaat er altijd wel in!!

    Groetjes,
    Toos

    BeantwoordenVerwijderen