vrijdag 17 mei 2013

The Netherlands ................



De vraag van deze week zal niet echt een verrassing zijn denk ik zo.
#Welk Nederlands songfestivalliedje vond je het mooist?

Yay Anouk is door!!!
Had je daar aan getwijfeld dan hoor ik je nu denken.
Nee ik niet, maar toch zijn er zat mensen in mijn omgeving die het on-Anouks vinden, geen songfestival stand-out, of het sowieso niks vinden.
Nou als je een beetje naar haar albums door de jaren heen luistert of geluisterd hebt, dan weet je dat ze wel vaker verrast heeft met mooie ballads of ingetogen kleine liedjes met een mega-impact voor de ziel. 
Denk aan Lost, Hail, Mood indigo of bijvoorbeeld het prachtige For bitter or worse.
Niet alleen rockbitch maar ook gewoon gevoelig, sensitive, breekbaar met een powerstem.

Als je nu denkt dat ik Birds hier onder parkeer heb je het helemaal mis, ik vind het mooi maar te voor de hand liggend.
Ik kies voor soul, dat meer bij mij past dan de doorsnee kwetterende, kneuterige, ja soms zelfs onnozele inzendingen.
Twijfel was er wel even, dat dan weer wel, maar qua muziek en vuur dat er af spatte waren er in mijn ogen 2 die er met kop en schouders boven uitstaken.
Ja Teach-Inn was een winnaar die ik me nog net kan herinneren, de andere 3 winnaars waren voor mijn tijd.
Maar zelfs dat winnen boeide me niet zoveel eerlijk gezegd.
De 2 die me het best bijbleven zijn, voor mij tenminste, het mooist.
Toen nog in het Nederlands omdat dat blijkbaar nog moest toen, ook al zo'n raar iets trouwens.
Wie, buiten de Belgen, verstaat er ons Nederlands? Geen vogel ;-)

Lang verhaal kort – Ruth Jacott met Vrede vond ik een goede tweede (ook al werd ze zesde;-))
Maar mijn favo is dan toch Edsilia!!
Als je naar haar optreden kijkt zie en hoor je iemand die met haar stem bij wijze van spreken door beton kan gaan, or at least soften it up a little zouden de Engelsen zeggen (denk ik).
Nog eens iets anders dan met een draaiorgel of een indianentooi voor (totem)paal op een podium gaan staan, maar dat is mijn mening, die ik gelukkig mag hebben :-P
Ennuh, ik hoop dat Anouk zaterdag iedereen van zijn sokken blaast en gewoon eens een paar keer douze points incasseert, trots mag ze sowieso zijn, ze heeft de ballen om zichzelf te zijn en te blijven.

Mijn keuze voor deze week dus, na een hoop omzwervingen:




Veel plezier als je zaterdag kijkt ...... en fingers crossed voor Anouk.

©José '13


5 opmerkingen:

  1. Helamaal mee eens! Anouk heeft nu al een punt gemaakt met haar song. Wat ik zo mooi vind, is dat Anouk ijskoud haar eigen weg volgt en of je van haar houdt in de ene stijl of de andere, als rockchick of anders, ze volgt haar eigen koers en dat doet ze als geen ander! Edsilia is geweldig! Op het Songfestival, 2x, en elk jaar in haar optredens! Wordt spannend komende zaterdag. Duimen en nagelbijten en genieten dus! We gaan voor meer als 5 miljoen kijkers! Robert

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helamaal mee eens! Anouk heeft nu al een punt gemaakt met haar song. Wat ik zo mooi vind, is dat Anouk ijskoud haar eigen weg volgt en of je van haar houdt in de ene stijl of de andere, als rockchick of anders, ze volgt haar eigen koers en dat doet ze als geen ander! Edsilia is geweldig! Op het Songfestival, 2x, en elk jaar in haar optredens! Wordt spannend komende zaterdag. Duimen en nagelbijten en genieten dus! We gaan voor meer als 5 miljoen kijkers! Robert

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zijn we het toch weer een keer eens ;-) (zoals gewoonlijk).
      Toch vond ik Edsilia's 1e keer mooier eigenlijk, alhoewel haar 2e ws bij mij op de 3e plaats in mijn persoonlijke favolijstje was gekomen.

      Fingers crossed .....

      Verwijderen
  3. Ben het helemaal met je eens over anouk terwijl ik normaal nieg meer kijk heb ik dinsdag toch t/m nr o gekeken en later natuurlijk de uitslag. Sjper dat ze door is, had echt ziiets van o, nee, nu is ze nig niet door, mazr gelukkig, als 10dd dat was spannend.

    Edsil uit a heefg okk een dijk van een stem, een kippenvel stem, als zei haar strot o op zet, krijg ik inderdaad kippenvel.

    Fijnweekend en dat zou nig mooier worden aks anouk zou winnen
    Xxx yvon

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zijn inderdaad de goeie strotten of liedjes, die waar je kippenvel van krijgt ;-)Als we maar geen vogelpest krijgen vanavond, of heet dat dan nu birdspest ;-)

      Jij ook fijn weekend!

      Verwijderen