zondag 8 juli 2012

Jackie Collins - Steenrijke meisjes



















 Beschrijving:
Hippe clubeigenaar Bobby, de zoon van Lucky Santangelo, was op school hecht bevriend met het steenrijke trio Denver Jones, Carolyn Henderson en Annabelle Maestro. Denver is inmiddels een hotshot advocate in LA. Carolyn is de assistente én minnares van een invloedrijke senator van Washington. En Annabelle, de bloedmooie dochter van twee megafi lmsterren, slaat haar klauwen graag in beroemde mannen. Als Annabelles moeder wordt doodgeschoten in de slaapkamer van haar landhuis in Beverly Hills, zoekt Annabelle haar oude vrienden weer op. Samen met Lucky duiken ze in de vieze zaakjes die tot de moord hebben geleid…

Misschien handig om te vertellen dat dit er een uit een serie van acht is die onafhankelijk van elkaar ook best te lezen zijn. FF een handige link naar haar Bibliografie: KLIK
Jackie Collins schreef het eerste deel van de Santangelo boeken al in 1981 en ik was al meteen verkocht. In grote lijnen een serie met een hoog maffia-gehalte.
In de hoofdrol Vader/Gangster Gino Santangelo en zijn dochter Lucky Santangelo, krachtige personen die je moeiteloos in je hart sluit. De boeken zitten vol intriges, liefde, sex, haat en alles wat een roman een roman maakt.
Jackie Collins is van geboorte Brits, net als haar beroemde zus Joan (je weet wel die van Dynasty;)) maar woont in L.A. , haar boeken druipen dan ook van Hollywood-Lingo en sfeerbeelden.
Lifestyle of the rich and the famous zeg maar … (borrelt zomaar een liedje in me op;))

De tijd die tussen deze “serie” boeken zit qua schrijven is dus best lang, de eerste in 1981 en de tot nu toe laatste in 2011. Maar in de tussentijd heeft ze wel van allerlei andere boeken geschreven. Boeken waarvan er enkele zijn verfilmd en omgetoverd tot serie op TV (Hollywood Wives bijvoorbeeld).
Persoonlijk vind ik haar boeken heerlijk weglezen. Maar ik heb begrepen dat er enkele van haar boeken verboden waren in bepaalde landen omdat ze wat explicietere “sexscene's” bevatten. Nou zijn wij in Nederland wel wat gewend en over het algemeen niet zo preuts aangelegd dus hier zijn ze gewoon allemaal verkrijgbaar.
Ik zag Steenrijke meisjes toevallig liggen in het Bibliocenter, eigenlijk had ik niet eens in de gaten dat het bij de Santangeloserie hoorde. Een soort herontdekken zeg maar;)
Ik heb meteen ook het tot nu toe laatste deel van de serie gereserveerd, ja dat is verrekte handig dat reserveren vanuit je “luie stoel” (lees: computer-meubel-gerelateerde-draaistoel-die-er-makkelijker-uitziet-dan-dat-ie-zit).

Wat ik dus eigenlijk wilde zeggen, Jackie Collins is stiekem toch wel een schrijfster die boeken schrijft die lekker weglezen, alleen ben ik soms wat langer van stof;)

Kijk voor eventuele beschikbaarheid of reserveer gratis: Bibliocenter

©José '12




Geen opmerkingen:

Een reactie posten