dinsdag 8 mei 2012

Charlotte Link – De vreemde gast



















Beschrijving:
Op een ochtend in juli besluit de weduwe Rebecca Brandt een eind aan haar leven te maken. Maar haar poging mislukt, want precies op die dag treffen enkele mensen elkaar in haar vakantiehuis in Zuid-Frankrijk: Maximilian Kemper, een oude vriend van haar overleden echtgenoot, en twee lifters, Inga en Marius. Kort daarop valt Marius bij een zeiltocht tijdens een storm overboord en verdwijnt spoorloos.

Als je de beschrijving leest denk je nog: Mwah, lijkt me wel een aardig boek.
Zo een die je “ter aanvulling” ook maar even meeneemt bij het bibliocenter.
Maar wat kun je je soms vergissen.

Al eerder las ik van Charlotte Link: Het huis van de zusters, daar was ik eigenlijk best enthousiast over. Dus ik had beter moeten weten dan het bij voorbaat een “mwah-boek” te noemen.
De vreemde gast is spannend van begin tot eind.
Een verhaal over macht, misleiding, liefde en haat. Bureaucratische dwalingen in de jeugdzorg die leidden tot vreemd gedrag. Behoorlijk boeiend, onweglegbaar (niet-bestaand woord dat ik wel vind passen hier.;))

In het begin leer je verschillende personen kennen die op het eerste gezicht niks met elkaar te maken hebben. Je moet er even inkomen maar naarmate het verhaal vordert begrijp je ineens dat de schrijfster erg ingenieus een aantal levenslijnen aan elkaar gehaakt heeft. Daarvoor alleen al vind ik het een boek dat meer diepgang heeft dan het gemiddelde soort spannend boek.

Ja ik ben weer eens enthousiast, ik kan het toch ook niet helpen dat er zoveel goeie boeken zijn? ;)
So much to read – So little time …..


Kijk voor eventuele beschikbaarheid of reserveer: Bibliocenter


©José '12

4 opmerkingen:

  1. Hey Jose, op de een of andere manier lukt het jou altijd om mij te prikkelen om te gaan lezen of in ieder geval weer eens te gaan zitten met een boek. Deze lijkt mij heel erg interessant.

    Bedankt voor de tip
    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan! Zeker de moeite waard (maar smaken verschillen uiteraard;))

      Verwijderen
  2. Ik heb nog nooit wat van haar gelezen, maar ik heb inderdaad wel vaker gehoord Link beste spannende boeken geschreven heeft. Ik zet ze maar op mijn veel te lange nog te lezen lijst.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn lijst wordt ook alleen maar langer, krimpt voor geen meter;)
      Maar lezen blijft leuk! :)

      Verwijderen