dinsdag 19 april 2011

James patterson - De vierde seconde




















Na een schietpartij waarbij een tiener sterft en een andere voor de rest van zijn leven verlamd raakt, wordt inspecteur Lindsay Boxer op non-actief gesteld. Terwijl de media haar afschilderen als een kindermoordenaar, wacht Lindsay angstig op de rechtszaak die het einde van haar carrière kan betekenen.

Dan wordt het rustieke plaatsje Half Moon Bay waar Lindsay zich heeft teruggetrokken, opgeschrikt door een reeks brute moorden.

Hier hoef ik eigenlijk niet zo heel veel woorden aan vuil te maken.
Het boek is absoluut niet weg te leggen als je er eenmaal in begint te lezen.
Pageturner is waarschijnlijk een understatement, wat naar mijn idee ook wel komt door de korte hoofdstukken. Het zijn er dan wel 146, maar met een gemiddelde van ongeveer 2 bladzijden per hoofdstuk ben je ernstig geneigd om toch nog maar even een volgend te lezen en nog een en dan nog maar een. Want dat het ook nog eens razend spannend is werkt natuurlijk ook wel mee.
De karakters zijn zeer goed beschreven, niet langdradig, maar to the point, het verhaal is qua spanning ook super opgebouwd. Je wil ontzettend graag weten wat er op de volgende bladzijde weer gebeurt
Dit is het soort boek dat ik echt graag lees, een vlot geschreven thriller die ook zo wegleest.
Ontspannende spanning noem ik het maar even.
Een must-read voor thrillerfans!
Ik denk dat ik van deze maar een bookcrosser maak, omdat ie zeer zeker de moeite waard is.


©José '11  





Geen opmerkingen:

Een reactie posten