vrijdag 4 februari 2011

Tirza - Arnon Grunberg....



















Ik moet zeggen dat ik voordat Ik Tirza las nog nooit een boek van Arnon Grunberg gelezen had. Maar als dit boek een maatstaf is voor al zijn boeken, dan ben ik zwaar onder de indruk en ga vast wel meer van hem lezen. Wat een goed boek!!
Het verhaal van Jörgen Hofmeester, zijn twee dochters en een echtgenote die hem heeft ingeruild....


 Bizar! Een ander woord had ik er in 1e instantie echt niet voor. Je probeert je op de een of andere manier in te leven in die man, maar dat lukt je voor geen meter. In mijn ogen was hij ziek, gestoord of niet van deze wereld. In ieder geval erg vreemd!!
Toch kun je het boek niet wegleggen, je wil gewoon weten wat er allemaal gebeurt, hoe dan ook.
En hoe diep ik er ook in zat, het einde had ik absoluut niet verwacht. Het was zelfs zo'n switch dat ik het maar 2 keer gelezen heb, vooral om te kijken of ik niet ergens iets had gemist.
Met andere woorden, het is zo goed geschreven dat je er wel in meegesleept wordt, of je nu wil of niet;)


Spannend, meesterlijk geschreven, maar vooral heftig!!





©José...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten